زیر آسمان ابری بندر هم که نباشد، شعرهایی را زمزمه می‌کند که سماکان در قهوه خانه‌های قدیمیِ آن سوی فانوس‌های دریایی واگویه می‌کنند.

با مازیار زارع از شارجه تا قزوین در قدس/ برای طغیان در لیگ برنامه داریم

به گزارش قدس آنلاین،شماره ۹ حیرت‌انگیزی که روزگاری در میانه چمنزار، یاد سیروس آبای را برای قوی سپید زنده می‌کرد، حالا دور از خانه به برافراشتن پرچم‌یشمی شمس آذر می‌اندیشد. زندگی لابد به کام است وقتی کشتی‌ها در بندر آرام گرفته‌اند و شالیزارها سرفه نمی‌کنند.

مازیار زارع در آستانه چلچلی به قزوین رسیده و قصد دارد پرسرعت‌تر از سعید دقیقی در جاده‌های مه آلود پیش رو بتازد. با مردی که روزگاری با رخت الشارجه در فراسوی آب‌ها خلعت ناکامی را بر تن حریفان می‌کرد در پایان تمرین عصرگاهی شمس آذر همکلام شدیم.

*فکر می‌کردید این فصل در قزوین باشید؟

-قایق سرنوشت مرا به اینجا آورده و بسیار خرسندم که با جوان‌های باانگیزه‌ای کار می‌کنم که ثابت کردند خواستن توانستن است. من آمدم تا راهی که دوست عزیزم سعید دقیقی طی کرد را با سرعت دو چندان ادامه دهم تا شور و شوق همچنان در ورزشگاه سردار آزادگان حاکم باشد.

*مأموریت ساده‌ای نیست. قبول دارید؟

-بله این تیم فصل پیش بسیار خوب و فراتر از انتظار ظاهر شد و نتایج قابل قبولی گرفت. من‌امیدوارم با همبستگی میان مسئولان استان قزوین، کادر فنی، بازیکنان، مدیریت باشگاه و هواداران بتوانیم همچنان زنگ خطر را برای تیم‌های مدعی به صدا درآوریم. من بسیارامیدوارم و فکر می‌کنم به لطف خدا گام‌های بلندی برخواهیم داشت.

*شنیدیم نسبت به حفظ توپچی‌های فصل پیش شمس آذر تأکید کردید.

-من در چند مصاحبه تأکید مؤکد کردم اگر قرار باشد نتایج تحسین برانگیز بگیریم، باید شالوده تیم حفظ شود. ضمن آنکه دنبال این هستیم بازیکنان جدیدی را نیز جذب کنیم و بتوانیم با طیب خاطر بیشتری وارد کارزار شویم. حتماً می‌پذیرید لیگ برتر جای آزمون و خطا نیست و تمام تیم‌ها از هفته نخست برای سبقت از یکدیگر عزم خود را جزم خواهند کرد.

*یعنی امسال عنوان سال گذشته شمس آذر تکرار خواهد شد؟

-من برای نتیجه گرفتن به قزوین آمده‌ام و به شاگردانم اعتقاد راسخ دارم. گرچه کار سخت است و باید با تفنگ پرفشنگ به نبرد با رقیبان قدم بگذاریم، اما دلم روشن است که با برنامه‌ریزی در روزهای سخت طغیان می‌کنیم و سکوهای ورزشگاه را دوباره به اوج شادی و شعف خواهیم رساند. خواستن توانستن است و باید بدون کمترین حاشیه پیش بتازیم و سر را برنگردانیم.

*دلتان برای بندر تنگ نمی‌شود؟

-انزلی زادگاه من است و من همواره خود را مرهون محبت‌های مردم خوب شهرم می‌دانم. یقین دارم با پیوستن سعید دقیقی به ملوان تیم محبوب گیلان امسال نتایج قابل ستایشی خواهد گرفت. البته از قزوین تا انزلی راه زیادی نیست و هر وقت دلم تنگ شود با جان و دل سراغ خاستگاهم را خواهم گرفت.

*روی حمایت سکوها در فصل پیش رو حساب باز کردید؟

-۱۰۰درصد. از مردم خوب استان قزوین برادرانه می‌خواهم پشت این تیم باشند. همچنین از مسئولان استان که شنیده‌ام همواره کنار شمس آذر بوده و هستند. ‌امیدوارم دست به دست هم بدهیم تا تیم خوبی را راهی مسابقات کنیم و نظاره‌گر شادی جمعی در این شهر باستانی باشیم.

*می‌توانید پیش‌بینی کنید امسال تیمتان روی کدام پله خواهدایستاد؟

-من فکر می‌کنم ما باید در میدان حرف اصلی را بزنیم و به دور از پیشگویی کار را با قدرت جلو ببریم. البته این وعده را می‌دهم که با همه توان و ظرفیت برای سربلندی تیم شمس آذر از جان و دل مایه بگذاریم.

*شما در پرسپولیس بازی کردید و در جریان بازار نقل و انتقالات در این تیم‌ها قرار دارید. نظرتان در مورد جدایی بازیکنان از تیم‌های بزرگ چیست؟

به هر حال بازی در این تیم‌های آرزوی خیلی‌هاست. وقتی لباس این تیم‌ها را می‌پوشید مدام روی جلد مطبوعات و رسانه هستید و باید تحمل این فشارها را داشته باشید. خیلی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند و ‌می‌روند. استقلال و پرسپولیس محل دیده شدن بازیکن است و بازیکنی که از این تیم‌ها می‌رود کمتر به چشم می‌آید.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.